Main logo
Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies och personuppgifter
Annons

Ny fakturamiss av Gästrike Vatten: "Vi beklagar"

+
Läs senare
/

Ett stort antal fastighetsägare har i dagarna fått felaktiga fakturor från Gästrike Vatten.
– Vi beklagar misstaget, men som tur var upptäcktes felet ganska snabbt, säger Björn Hemgren, chef för kundservice på Gästrike Vatten.

I måndags skickade Gästrike Vatten ut fakturor för Gävle Vatten för januari och februari månad, till alla kunder som har månadsfaktura.

Men de var felaktiga. Som betalningsmottagare stod det Älvkarleby Vatten AB på fakturan – och plusgironumret var även felaktigt.

– Det var ett mänskligt misstag och vi har sett över våra rutiner, säger Björn Hemgren.

Felet uppmärksammades snabbt av ett antal kunder och Gästrike Vatten kunde under veckan skicka ut de rätta fakturorna.

– Det är bara att bortse från den felaktiga fakturan. Du kommer inte att behöva betala dubbla fakturor. Har du redan betalat den första så är det ingen fara. Vi har rättat till i systemet så det dras rätt ändå.

Kunder som betalat via autogiro har inte påverkats.

2010 fick ett hundratal fastighetsägare i Gävle felaktiga inkassobrev från Gästrike Vatten. Då hade företaget av okänd anledning inte skickat ut e-fakturan för en månad, vilket ledde till att ett inkassokrav på fakturor de aldrig haft möjlighet att betala, kommit.

– Varje gång en kund blir drabbad är det allvarligt. Vi ber om ursäkt för denna miss, säger Björn.

Följ nyhetsflödet och få pushnotiser om viktiga händelser från ditt närområde. Ladda ner Gefle Dagblads nya app här, till Iphone eller till Android!

Vad känner du efter att ha läst denna artikel?
Älska
0
Haha
0
Wow
0
Ledsen
0
Arg
0
Annons
Annons
Annons