Main logo
Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies
Annons

Resultat ska satsa i Hofors

+
Läs senare
/
  • Foto: ULF GRANSTRÖM Tillbaka i Hofors. Carl Wiktorsson som kom med Avancera Marknadsutveckling i Hofors, 1996, är nu tillbaka som vd för företaget Resultat Callcenter AB som arbetar vidare med samma koncept.

HOFORSTack vare att kunderna hade förtroende och vågade satsa på DNG Contact Center kunde en rekonstruktion genomföras under våren.

Flera kunder valde att satsa genom att lägga fler uppdrag hos företaget. En stor kund, Salus Ansvar, gjorde stora investeringar i teknik för att utöka uppdraget i företaget och därigenom stötta rekonstruktionen.
Verksamheten i Hofors, Härnösand och Stockholm drevs oförändrat vidare och drygt 110 personer fick behålla sina jobb.
Men Carl Wiktorsson som fick uppdraget att rekonstruera företaget pekar på att minst lika viktigt var att personalen ställde upp så bra och kämpade för företaget.
- Rekonstruktionen innebar att en investerare och fyra projektledare köpte företaget, säger han.

Bytte namn
Bolaget byte namn till Resultat i Stockholm AB med dotterbolaget Resultat Contactcenter AB med Carl Wiktorsson som vd.
Det nya bolaget ska driva verksamhet på samma sätt som tidigare med verksamheter i Hofors, Härnösand och Stockholm.
För Hofors har det inneburit en utökning av antalet anställda från runt 40 årsarbeten till 60 varav antalet fast anställda ökat med ett tiotal till 40 och antalet som engageras timtid från 50 till 60 personer.
Omsättningen har ökat från runt 30 miljoner förra året till i år över 43 miljoner kronor. Nästa år är målet att nå närmare 60 miljoner kronor. Carl Wiktorsson pekar på att månadsomsättningen ger en bra bild över utvecklingen där företaget i början av året omsattes 2,5 miljoner kronor i månaden till i dag över fem miljoner kronor.
- Vi kan se att krisen är över och vi är ett välmående företag, säger Carl Wiktorsson.

Inte orolig
Han räknar Resultat till branschens kvalitetsföretag och trots en viss överetablering i branschen är han inte orolig. Konkurrensen är knivskarp. Bara genom att utvecklas och förbättra kvaliteten och öka effektiviteten kan Resultat bibehålla sin starka position på marknaden.
- Jag ser med tillförsikt på marknadssituationen utifrån de kompetenta och energiska kollegor vi har i dag i företaget betonar han.
Som ett exempel på att Resultat sköter uppdragen bra pekar han på att företaget är det mest framgångsrika i Europa när det gäller att sälja in företagskunder åt American Express. Telia som var en stor kund tidigare är tillbaka och Resultat är i dag ett av tre ackrediterade leverantörer till Telia.

ULF GRANSTRÖM
ulf.granstrom@gd.se
0290-210 03
Vad känner du efter att ha läst denna artikel?
Älska
0
Haha
0
Wow
0
Ledsen
0
Arg
0
Annons
Annons
Annons