Main logo
Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies och personuppgifter
Annons

Blåst på Lamborghinitur av Djursholmsföretag

+
Läs senare
/
  • En Sandvikenkvinna fick inte köra Lamborghini som hon tänkt.

En Sandvikenkvinna köpte ett presentkort på en provkörning av en exklusiv Lamborghini. Men när hon ville utnyttja kortet fanns inga vettiga tider. Nu har hon fått rätt av Allmänna reklamationsnämnden, ARN.

914 kronor kostade presentkortet som kvinnan köpte. För det skulle hon få köra en sportbil av märket Lamborghini under en begränsad tid.

Men när hon under senare delen av förra sommaren ville boka en tid visade det sig vara väldigt svårt att hitta en.

Den enda tid hon fick var på en måndag mitt på dagen – i Göteborg. Detta skulle också visa sig vara den sista tillgängliga tiden, vilket kvinnan menar inte framgått av kommunikationen med uthyrningsföretaget. Det ska tvärtom ha stått att det skulle gå att boka körningar ända in i oktober.

Kvinnan skrev till ARN att hon inte skulle ha köpt presentkortet om hon vetat hur lång väntetiden skulle bli och hur svårt det skulle bli att över huvud taget hitta en tid.

Företaget, med postadress i Djursholm utanför Stockholm, svarade att det inte kunnat göra ett återköp av presentkortet eftersom det hade gått mer än 14 dagar sedan köpet då kvinnans begäran kom in. När det gäller svårigheten att hitta tider så berodde den enligt företaget på att man använder sig av ett "dynamiskt bokningsschema", vilket innebär att bara nästa lediga tid visas. När bokningar sedan görs visas nya tider.

ARN anser att företaget inte kunnat styrka att det visat Sandvikenkvinnan att andra tider fanns att boka och att kvinnan därför inte fått vad hon haft rätt att förvänta sig.

Därmed bör Djurholmsföretaget också betala tillbaka de 914 kronorna, anser ARN.

Vad känner du efter att ha läst denna artikel?
Älska
0
Haha
0
Wow
0
Ledsen
0
Arg
0
Annons
Annons
Annons