Main logo
Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Sandviks växel bäst på telefoni

SANDVIKENDet blev vinst för Sandviks växeltelefonister. I förra veckan berättade Gefle Dagblad att telefonisterna vid Sandviks huvudväxel hade gått till final i SM i telefoni.

Annons
- Det känns bra. Det är ett erkännande för hela gruppen. Vi vet ju att vi ofta är den första kontakten med företaget och den är viktig. Vi är så att säga rösten utåt, säger Anna-Marie Söderkvist, ansvarig för Sandviks huvudväxel.
Varje dag tar växeln emot ungefär 1 700 samtal på olika språk.
Det är 200 samtal till växeln under oktober månad som ligger till grund för juryns bedömning. Olika frågor har ställts och personer på företagets många olika avdelningar har efterfrågats.
- Vi har inte vetat om att de ringt och det visar att vi håller samma klass hela tiden, det är kul, säger Anna-Marie Söderkvist.
Varför just Sandviks växel tog hem segern före företag som Ikea och Telia vet hon inte säkert.
- Nej, men jag antar att det måste tycka att vi är trevliga och snabba. Sen är det ju ett stort kunnande om företaget vi förfogar över också.
Sandviks huvudväxel vann SM i telefoni även 1995.

SOFIA ÖHLANDER
Annons
Annons
Annons