Main logo
Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Gavlegårdarna ändrar öppettiderna i receptionen – ska ge kortare väntetider

Gavlegårdarna ändrar öppettiderna i kundcentrums reception i början på nästa år. Anledningen är att tillgängligheten ska ökas.

Annons

Under hösten har väntetiderna i telefon stundtals varit långa och Gavlegårdarna väljer nu att omfördela receptionspersonalen under morgon och eftermiddag till att i stället bemanna telefonen.

De nya tiderna i receptionen blir 10.00-15.00 på vardagarna, medan de förlängda öppettiderna vid månadsskiften kvarstår. Telefontiderna blir samma som tidigare (07.00-16.00).

– Det är på morgon och eftermiddag som de flesta ringer till oss. Samtidigt har vi lugnare i receptionen då. Då vi ser att majoriteten av våra kunder vill kontakta oss via telefon väljer vi nu att lägga större fokus där, säger Klas Uppvall, kundcentrumchef hos Gavlegårdarna, i ett pressmeddelande.

Förändringen är ett resultat av 2017 års kundenkät som visar att hyresgästerna främst vill kontakta bolaget via telefon.

FLER NYHETER:

Vittnen såg misstänkt koppartjuv och larmade polisen

Här följer du Gävlebocken live – dygnet runt

För Plus-kunder: Vilya, 5 år, lever med sällsynt diagnos – mamman: "Vi kan förlora henne imorgon"

Insändare: Störs man av grenar så får man flytta!

För Plus-kunder: SIF fortsätter värva – collegespelare ansluter från USA: "Jag vet inte så mycket mer än att det finns älgar"

Plus: Så kan du läsa plus-märkta artiklar på gd.se

Annons
Annons
Annons