Main logo
Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Gefleortens kossor kan prisas i internationell reklamtävling

Den internationella reklamtävlingen Epica avgörs i mitten av november. Några som kan prisas är Gefleortens reklam med en kossa utklädd som en knekt.

Annons

Reklamtävlingen har funnits sedan 1987 och uppmärksammar i ett flertal olika kategorier de byråer som anses ha lyckats bäst med just sin kampanj.

Ett av bolagen som är nominerade är Lundberg & Co som ligger bakom Gefleortens reklamkampanj där kossorna klätts ut till både knekt och drottning.

Gefleortens mejeri skriver på sin Facebook om nomineringen och att de håller "tummar, tår och klövar" i hopp om att vinna kategorin för "Non-alcoholic drinks".

Vilka som vinner avslöjas den 16 november.

Foto: Gefleortens

Detta är inte första gången som reklambyrån och Gefleortens mejeri uppmärksammas för sin reklam.

Under 2016 hamnade de i en mejerifejd med Wapnö mejeri i Halland med anledning av en kampanj där Gefleortens hävdade att de var det enda mejeri vars kossor inte åt foder som bidrog till skövlingen av regnskogen.

Ett budskap som Wapnö mejeri menade var direkt felaktigt då de gjorde samma sak.

Reklamen fick samma år ta emot reklampriset Columbi Ägg som delas ut av Dagens Samhälle.

MER OM GEFLEORTENS MEJERI:

Bollnäsfilen får behålla namnet – trots att den tillverkas i Gävle

Grönt ljus från konkurrensverket till samgåendet mellan Gefleortens och Arla

Mjölkbonden Daniel om sammanslagningen med Arla: "Hoppas att vi kan driva gården likadant"

LEDARE: Karin Bergkvist: Varningsklockor när vi går mot ett mjölkmonopol

Annons
Annons
Annons