Main logo
Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Kundnöjdheten ökar hos Sandvikenhus

För andra året i rad ökar kundnöjdheten hos Sandvikenhus. Det visar den den senaste hyresgästenkäten, skriver bostadsbolaget i ett pressmeddelande.

Annons

Årets enkät visar att 81,7 procent av Sandvikenhus kunder är nöjda med servicen de får av sin hyresvärd. I fjol var motsvarande siffra 80,8 procent. Året dessförinnan var den 78,8 procent.

Nu siktar Sandvikenhus på att nå den bästa fjärdedelen av de 80 svenska fastighetsbolag som deltar i enkäten.

– Hyresgästenkäten hjälper till att styra hur budgeten ska användas. På så sätt görs insatser på ställen där de verkligen behövs. Vi ser tydligt att där vi har tillsatt resurser har vi en stor ökning, bara på ett år, säger Jens Strandin, Fastighetschef på Sandvikenhus, i ett uttalande.

FLER NYHETER:

Vädervarning för plötslig ishalka i Gävleborg

Här följer du Gävlebocken live – dygnet runt

För Plus-kunder: Så blir nya stadsdelen på Näringen – ska sätta Gävle på kartan: "Allas ögon kommer att vara på oss"

Insändare: Å-rummet: Det ökar misstanken att kommunen inte drar sig för att köra över all opinion

För Plus-kunder: Uppgifter: Brynäs på jakt efter poängkungen – Vita Hästen bekräftar intresse: "Haft kontakt med flera klubbar"

Plus: Så kan du läsa plus-märkta artiklar på gd.se

Annons
Annons
Annons