Main logo
Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies och personuppgifter
Annons

Ny marknadsföring för Carey

+
Läs senare

Den som köper Mariah Careys kommande album ”Memoirs of an imperfect angel” får mer än bara en skiva med popdivans låtar. Med på köpet följer en 34–sidig tidning tillägnad sångerskan, skriver Rolling Stone.

Tidningen produceras av modemagasinet Elle och innehåller, förutom annonser för till exempel Elizabeth Arden och Bahamas turistbyrå, artiklar som ”VIP–tillträde till hennes sexiga kärleksliv”.

Att låta biprodukter följa med skivorna är det senaste draget i skivbolagens marknadsföring. Enligt Antonio Reid på skivbolaget Island Def Jam är det ett bra sätt att öka inkomsterna när skivförsäljningen sjunker.

– Idén är väldigt enkel: vi säljer miljoner skivor, så man borde annonsera hos oss. TT Spektra

Vad känner du efter att ha läst denna artikel?
Älska
0
Haha
0
Wow
0
Ledsen
0
Arg
0
Annons
Annons
Annons