Main logo
Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies och personuppgifter
Annons

En kall och opersonlig röst svarade

+
Läs senare
Insändare

Jag blir skrämd av Sandvikenhus människosyn.

En kall och opersonlig röst i telefonen meddelade att det var en försäkringsangelägenhet om man halkade och ådrog sig skador på de trottoarer Sandvikenhus ansvarar för. Den 19 december var trottoaren såphal efter det att den plogats och inte ett sandkorn syntes till. Borde inte planeringen vara att plogning och sandning går hand i hand? Att mänskligt lidande inte berör Sandvikenhus är den slutsats man får dra av det svar vi fick på vår förfrågan.

Halkade själv och ådrog mig en lättare hjärnskakning den 19 december.

Ingmari

Svar direkt: Hej Ingmari

Jag vill börja med att beklaga att du upplever att mänskligt lidande inte berör oss. Min erfarenhet av Sandvikenhus medarbetare är att det påståendet inte kan vara mer fel, här finns det mycket hjärta! Vid det aktuella datumet var det blixthalka i hela Sandviken och frågan från dig som min medarbetare svarade på var en övergripande principiell fråga om vad som händer om man halkar och vems ansvar det ligger på. Min kollega svarade då dig att det alltid är fastighetsägarens ansvar att sanda. Den plats som ni pratade om ligger inte på vår mark och sandning av den aktuella trottoaren är alltså inte vårt ansvar. Detta fick du information om. På frågan vad man gör om man halkar, så svarade min kollega att man tar kontakt med sitt försäkringsbolag, så kommer de att kontakta fastighetsägarens försäkringsbolag. Min kollega upplevde inte det var några konstigheter med frågorna eller svaren.

Slutligen hoppas jag också att du förstår att vi aldrig har som avsikt att verka kyliga, men självklart måste vi bistå med den faktakunskap vi har och vid detta fallet var marken din olycka skedde på inte vår så vi kunde inte bistå med annat än övergripande information. Jag hoppas också att du mår bättre efter din incident.

Med vänliga hälsningar

Jenny Glumoff

kommunikations- och marknadschef Sandvikenhus AB

Vad känner du efter att ha läst denna artikel?
Älska
0
Haha
0
Wow
0
Ledsen
0
Arg
0

Har du också något att säga?

Skicka in en insändare/debattartikel

Annons
Annons
Annons