Main logo
Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Hur svårt ska det vara att ha en dialog med Gavlegårdarna?

/
  • Signaturen LÅS har haft svårt att få kontakt med sin hyresvärd.

Annons

En dialog med Gavlegårdarna, hur svårt ska det vara?

Som hyresgäst har jag sökt kontakt med vår fastighetsförvaltare, men bara hamnat i Gavlegårdarnas "filter", telefonväxeln.

Min korta fråga har gällt om det gamla antika linneskåpet från 1960-talet ingår som utbyte i den helrenovering av lägenheten som enligt plan ska ske 2018.

I stället för att bli kopplad till vår fastighetsförvaltare, sänder Gavlegårdarna hem vaktmästare/reparatör som ska "titta" på linneskåpet. Den första som kom visste inget om linneskåp, han var elektriker.

Näste man var faktiskt snickare och tyckte att det var underligt att de gamla lådorna i skåpet inte var utbytta, då det finns moderna så kallade kassetter att sätta in. Han skulle meddela förvaltaren.

Vid tredje påringningen om samma sak som noggrant fått förklaras i "filtret" kommer en tredje vaktmästare för att titta på elskåpet, som han fått ett meddelande att det var fel på.

Vi har tidigare haft en fast vaktmästare och förvaltare i huset, med vilka vi alltid har kunnat dryfta de eventuella frågor och problem som har varit aktuella.

Denna service har tydligen helt tagits bort och i stället sker nu svar på enkla frågor i en intern dialog inom Gavlegårdarna, som uppenbarligen inte fungerar.

Detta att personal i onödan måste besöka hyresgäster, måste väl vara ett mycket mer tidskrävande och fördyrande system.

Än har fastighetsförvaltaren inte hört av sig, det kanske beror på att det inte fungerar med intern kommunikation.

LÅS

Svar direkt: Beklagar att du upplever att vår service försämrats, tanken med den nya organisationen i förvaltningen, är att de som tidigare varit förvaltare och fastighetsskötare kommer nu att specialisera sig - till exempel kommer vissa att arbeta med våra fastigheter och andra med våra utemiljöer. Resultatet hoppas vi ska bli att du som hyresgäst får snabbare och bättre service.

Vi har efter organisationsförändringen, en väg in i företaget gällande alla ärenden. Att det ibland kan bli fel i filtret är vi medvetna om och vi jobbar med att hitta rätt arbetssätt för att undvika detta. Trots detta ska du som hyresgäst kunna få korrekt information av all vår personal och de entreprenörer som vi anlitar.

Du är välkommen att kontakta undertecknad för lösa ditt specifika ärende.

Krister Palm

avdelningschef Fastighet

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare
Annons
Annons
Annons