Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies
Detta är en annons
Annons

Kort sagt

Insändare

Kommentar till bankmardröm den 5/7: Jag har också negativa erfarenheter av Handelsbanken, men i Sandviken.

Jag har konto på Swedbank och jag ville ha autogiro på Statshypotek i Handelsbanken. Efter ett antal misslyckade försök fick jag i stället pappersfaktura. Jag vände mig till Handelsbanken centralt och fick sedan svaret att det är något fel på min ”sifferserie” på kontot hos Swedbank. Detta har Swedbank aldrig varit med om tidigare.

Aldrig mer Handelsbanken

Jag blev uppringd av kontorschef Strömberg på Handelsbanken, lämnar åter mitt personnummer och kontonummer. Enligt samtalet så finns visst en lösning som Handelsbanken är den part som utför. Det går att sluta debitera det konto som står som betalare – efter tio dagar finns möjligheten att registera ny betalare. I september kommer det att visa sig om det fungerat. Världens längsta tio dagar, tycker jag. Om jag räknar från den 5/7 och tio dagar framåt blir det 15/7.

Då tror jag: Registrering av mitt konto 16/7, betalning följer från mitt konto via autogiro från och med betalningen månadsskiftet juli/aug. Men det går inte, dröjer över betalningen aug/sept innan det går att veta om det fungerar. Jag får ”en snabbare lösning” presenterad: Öppna ett extra konto i Handelsbanken!

Hänvisad

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare
Annons

Läs mer i appen

Superlokalt. Superenkelt. Ladda ned vår app nu och kom ännu närmare dina nyheter

Ladda ned
Annons
Annons