Main logo
Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies och personuppgifter
Annons

Måste man spara kartongen?

+
Läs senare
/
Insändare

Jag köpte en ny Hardman Kardon blåtandshögtalare för 1 990 kronor och har använt den fyra gånger. Efter mindre än två veckor går det inte att sätta på den alls med strömbrytaren. Tog kvitto, min tid, och reste två mil för att reklamera produkten och då får jag höra att det är inte är en komplett produkt. Du saknar kartongen, sa de.

När f-n började kartongen spela musik? Var det den jag betalade 1 990 kronor för? Dumheter och dålig service är precis vad det är! Efter tio minuters samtal sa de att de skulle skicka den den till Göteborg för felsökning.

Undra om man ska spara skyddsplasten som sitter på telefonerna också annars är det kanske inte en komplett produkt vid reklamation. Vilket fåneri!

Aldrig mer handla på Media Markt!

Svar direkt: Om kundens produkt går sönder redan efter två veckor utan yttre åverkan ska vi givetvis byta ut produkten till en likadan. Det kan ha visat sig att vi hade slut på just den produkt som kunden köpt när kunden var i butiken och därför ville vi sända den på reparation i stället. Givetvis ska detta ske i dialog med kunden. Om så inte är fallet får vi be om ursäkt. Kom in till butiken och kontakta mig så ska vi se vad vi kan göra.

Välkommen åter

Pär Kjällin

varuhuschef för Media Markt i Gävle

Vad känner du efter att ha läst denna artikel?
Älska
0
Haha
0
Wow
0
Ledsen
0
Arg
0

Har du också något att säga?

Skicka in en insändare/debattartikel

Annons
Annons
Annons