Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Nedvärderande bemött på Specsavers

Annons

Jag blev nedvärderande vidrigt bemött på Specsavers

Att vara utsatt för att inte ha råd att köpa glasögon själv så du måste förnedra dig själv med att gå runt till olika optiker och begära ut kostnadsförslag.

Dessutom mötas av ett nedvärderande nedlåtande kassabiträde på Specsavers som höjer rösten och näst intill skäller ut mig i butiken så alla hör vårt samtal och får veta att jag ska få hjälp från socialtjänsten.

Det är med gråten i halsen jag skriver detta. Hur denna människa tar över socialtjänstens roll och talar om för mej att jag har inte rätt att få fullgod syn även som jag lånar pengar till det som överskrider normen. Så bedrövligt.

Förtvivlad och ledsen ringer jag till socialtjänsten och berättar om hur illa jag blev behandlad på Specsavers. Jag fick prata med en underbar handläggare på biståndsenheten som sa att jag inte behlver gå till Specsavers. Det är socialtjänsten som tar besluten. Hoppas Specsavers lär sig något av detta.

Alla kan hamna där jag är, trygghetssystemen är inte var det var. Har valt en annan optiker nu som vet vad allas lika värde är.

En fd kund

Svar direkt: Vi beklagar att du upplever att du inte fått god service eller ett bra bemötande vid besöket hos oss. Det är mycket tråkigt och vi tar till oss utav din kritik. Du är varmt välkommen att besöka oss på nytt så att vi har möjlighet att hjälpa dig samt en chans att ge dig en bättre bild av oss.

Med vänlig hälsning

Ulrika Hultgren

PR-chef Specsavers

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare
Annons
Annons
Annons