Main logo
Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies
Annons

Nej, Telia fungerade inte i fjällen

+
Läs senare
Insändare

Jag har den senaste tiden besökt Teliabutiken fyra gånger för att få hjälp med mobilt bredband i fjällen. Vid samtliga tillfällen har servicen varit undermålig.

Vid första tillfället köpte jag ett modem som inte gick att öppna för att sätta i SIM-kortet. När jag vid nästa besök anmärkte på att modemet inte gick att öppna, fick jag beskedet ”Ja, det brukar vara besvärligt att få upp”. Tablå! När jag ville ha noterat att jag inte hade kunnat surfa (arbeta) under en hel vecka uppe i fjällen, fick jag till svar att det var enbart en dags fri surf som gällde och om expediten sagt något annat så hade denna sagt fel.

Vid tredje besöket – för att köpa en veckas surf – förhörde jag mig med ett annat biträde om ett dygns fri surf kontra en veckas fri surf vid nyregistreringen av mobilt bredband. Fick till svar att Telia hade olika erbjudanden vid olika tillfällen. Tablå!

Väl uppe i fjällen andra veckan gick det inte att koppla upp sig och efter kontakt med Telias kundsupport fick jag det beskedet att just vid sportlov och påsk så räcker inte masterna till ”men försök på natten, då brukar det fungera”. Icke sa Nicke. Klockan 03.00 och 04.00 var det lika omöjligt. Tablå!

Jag kommer alltså hem till Gävle och Teliabutiken igen utan att ha kunnat utnyttja inköpta Teliaprodukter. När jag upplyste det manliga biträdet om att resten av familjen har kunnat surfa med Tele2 fick jag tipset att slänga ”rasket” och ta kontakt med Tele2 i stället eftersom ”deras kunder är fler till antalet där uppe och därför har man byggt ut mer”. Tablå!

Linjemästardotter

Svar direkt:

Det du beskriver är en rad tråkiga händelser. Jag har vidarebefordrat din insändare till vår butikschef och hon och jag är ense om att vi gjort ett dåligt jobb, vilket både hon och jag beklagar. Hennes spontana reaktion var: ”Det ska aldrig gå en kund med denna känsla från vår butik”. Butikschefen är därför väldigt angelägen om att få kontakt med dig och du är hjärtligt välkommen in till butiken för att tala med henne.

Hans G. Larsson

informationsansvarig Telia

Vad känner du efter att ha läst denna artikel?
Älska
0
Haha
0
Wow
0
Ledsen
0
Arg
0

Har du också något att säga?

Skicka in en insändare/debattartikel

Annons
Annons
Annons