Main logo
Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Ovärdigt att köa i en trappa

Annons

År 2016 känns det faktiskt ovärdigt att jag ska stå i kö i en trappa för att göra mina bankärenden. Först byter man till mindre lokal två trappor upp, tre kassor öppna måndag-onsdag 12-16, torsdag 12-18 och fredag 12-15.

Är man Nordeakund så är det bara att inse att mina pengar vill man låna, men servicen är minimal. Banken hanterar inte längre kontanter, maskinen för mynthantering är borta, bankomaten på N. Kungsgatan försvann. Vill man växla hänvisas man till Forex.

År 2016 ska man handla med kort, använda datorn, sitta i supportköer, vänta, vänta, vänta. Samhäller blir tyst och kallt.

U.B.F.

Svar direkt: Jag är verkligen ledsen över den upplevelse och känsla vi skapat hos dig. Låt mig förklarar varför vi genomför flera förändringar, förändringar som ska öka vår tillgänglighet för de allra flesta.

I och med att vi slutade med kontanter över disk 2014 minskade antalet besök på vårt kontor. Vi valde därför under 2015 att koncentrera vår verksamhet på ett plan. Där vi nu har all vår personal och kompetens samlad på ett ställe. Det har möjliggjort att vi nu finns här för rådgivning när våra kunder så önskar, bara man bokar ett möte i förväg.

Efter att ha lyssnat med de kunder som vill träffa oss utan att boka tid har vi sett att de allra flesta vill komma in på banken vid lunchtid eller efter 15. Vi har därför anpassat våra öppettider så att våra mottagningsdiskar är bemannade med hela vår personalstyrka för att underlätta för dig som kund.

Automatbolaget har ansvar för alla insättnings- och uttagsautomater i Sverige.Den typen av självbetjäning finns i Flanörs Galleria. Automathallen är till för alla bankers kunder.

Att köa är aldrig roligt. Men tyvärr blir det trots allt en kö i trapphuset innan vi öppnar då många av våra besökare väljer att komma till själva öppnandet. Så har det varit i alla tider, oavsett när vi öppnat. Innan vi flyttade till ett plan fick alla kunder stå ute och frysa innan vi öppnande entredörren. Nu kan alla stå i ett trapphus, en liten förbättring. Vill man helt slippa köa i trappan ska man komma någon timme efter öppnandet då det är mycket färre personer som kommer till oss.

Dessutom utvecklar vi hela tiden de digitala möjligheterna för samtliga våra kunder. Allt för att fler ska kunna sköta sina bankaffärer vart och när de vill. Det sker i datorn eller telefonen och vi har sett att allt fler vill göra just det.

För oss är du som kund viktig och vi beklagar din känsla av ovärdighet. Vi gör vårt yttersta varje dag i vår strävan för att våra kunder ska få en positiv upplevelse när de besöker oss oavsett ärende.

Med vänlig hälsning

Rickard Tandberg

kontorschef, Nordea Gävle

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare
Annons
Annons
Annons