Main logo
Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies
Annons

Vi bedömer sjukdomstillståndet

+
Läs senare
Insändare

Tack för dina synpunkter! Jag beklagar att du haft svårt att få veta vilken tid du kan besöka en läkare på Södertulls hälsocentral. Jag förstår att det kan upplevas stressande för dig. Anledningen till att vi inte kunde ge dig en tid är att vårt tidbokningssystem inte kan lägga in besök tillräckligt långt fram i tiden. Det är ett problem och vi arbetar med att hitta en lösning för att förbättra för våra patienter.

Däremot är det viktigt att veta att sköterskan som tog emot ditt samtal har gjort en bedömning av ditt sjukdomstillstånd utifrån din beskrivning av dina besvär.

Våra sköterskor bedömer alltid hur akut sjukdomstillståndet är för varje patient.

Om, som i ditt fall, tillståndet inte bedöms som akut ger vi i första hand råd om egenvård i väntan på läkartid. Vi uppmanar också alltid patienten att ringa igen om tillståndet försämras för att då få en akuttid hos familjeläkarjouren. Det betyder att de som är akut sjuka alltid går i första hand.

I början av december hoppas jag att du ringer tillbaka för en tid till läkarbesök. Du får gärna kontakta vårdenhetschefen för Södertulls hälsocentral via vår växel 026-15 40 00 om du har fler frågor eller synpunkter.

Petra Lindstedt

Verksamhetschef Primärvården Gävle Södra Landstinget Gävleborg

Vad känner du efter att ha läst denna artikel?
Älska
0
Haha
0
Wow
0
Ledsen
0
Arg
0

Har du också något att säga?

Skicka in en insändare/debattartikel

Annons
Annons
Annons