Main logo
Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies och personuppgifter
Annons

Viktigt att vi får veta

+
Läs senare
Insändare

Jag vill börja med att beklaga att du tyckte att kontakten med din tidigare handläggare inte fungerade. Den personliga handläggaren ska vara din kontaktperson i Försäkringskassan som ska stödja dig under ärendet och om det inte fungerar är det viktigt att vi får kännedom om det så snart som möjligt.

Som du beskriver har man rätt att byta handläggare om relationen inte fungerar. Det gör man genom att ta kontakt med handläggarens chef för dialog kring omständigheterna.

Försäkringskassan vill gärna få veta hur våra kunder uppfattar kontakterna med oss. På vår hemsida finns möjligheten att lämna synpunkter i ett särskilt formulär för ”klagomål och beröm”. Uppgifterna följs upp systematiskt och används i vårt förbättringsarbete.

Eva Alner Liljedahl

Områdeschef i Gävle

Vad känner du efter att ha läst denna artikel?
Älska
0
Haha
0
Wow
0
Ledsen
0
Arg
0

Har du också något att säga?

Skicka in en insändare/debattartikel

Annons
Annons
Annons