Årets enkät visar att 81,7 procent av Sandvikenhus kunder är nöjda med servicen de får av sin hyresvärd. I fjol var motsvarande siffra 80,8 procent. Året dessförinnan var den 78,8 procent.
Nu siktar Sandvikenhus på att nå den bästa fjärdedelen av de 80 svenska fastighetsbolag som deltar i enkäten.
– Hyresgästenkäten hjälper till att styra hur budgeten ska användas. På så sätt görs insatser på ställen där de verkligen behövs. Vi ser tydligt att där vi har tillsatt resurser har vi en stor ökning, bara på ett år, säger Jens Strandin, Fastighetschef på Sandvikenhus, i ett uttalande.
Annons
Annons

Bild: Jörgen Svendsen
FLER NYHETER:
► Vädervarning för plötslig ishalka i Gävleborg
► Här följer du Gävlebocken live – dygnet runt
► För Plus-kunder: Så blir nya stadsdelen på Näringen – ska sätta Gävle på kartan: "Allas ögon kommer att vara på oss"
► Insändare: Å-rummet: Det ökar misstanken att kommunen inte drar sig för att köra över all opinion
► För Plus-kunder: Uppgifter: Brynäs på jakt efter poängkungen – Vita Hästen bekräftar intresse: "Haft kontakt med flera klubbar"
Annons