Annons

Annons

Annons

Gävle centrum

Brist på kompetens när hotellgästerna återvänder – Scandic: "Många har lämnat"

När pandemin slog till varslade Scandic hälften av personalstyrkan, 2000 anställda. När gästerna nu återvänder har hotellen svårt att locka tillbaka den kompetens som försvunnit.

– Ibland har vi fått fundera på vad vi faktiskt kan leverera till en stor grupp, säger Niclas Jonsson, hotelldirektör för Scandic i Gävle.

Text: 

Niclas Jonsson är hotelldirektör för Scandics två hotell i Gävle.

Bild: Johan Järvestad

Annons

Under fredagen släppte besöksnäringens branschorganisation Visita en ny rapport där de larmar om svårigheter för restauranger och hotell att växla upp på grund av brist på kompetens.

0 kren månad

Läs vidare med Digital!

Läs för 0 kr i en månad – därefter tills vidare 129 kr/månad. Ingen bindningstid.

Visa vad som ingår i Digital

Det här ingår i Digitalpaketet

  • Alla lokala nyheter på vår sajt och nyhetsapp.
  • Läsarshoppen med mängder av erbjudanden – spara tusenlappar!
  • Nyhetsbrev med de senaste nyheterna – direkt i mejlen varje dag.

Annons

Annons

Nästa artikel under annonsen

Till toppen av sidan