Annons

Annons

Annons

Annons

Annons

Gävle centrum

Brist på kompetens när hotellgästerna återvänder – Scandic: "Många har lämnat"

När pandemin slog till varslade Scandic hälften av personalstyrkan, 2000 anställda. När gästerna nu återvänder har hotellen svårt att locka tillbaka den kompetens som försvunnit.

– Ibland har vi fått fundera på vad vi faktiskt kan leverera till en stor grupp, säger Niclas Jonsson, hotelldirektör för Scandic i Gävle.

Niclas Jonsson är hotelldirektör för Scandics två hotell i Gävle.

Bild: Johan Järvestad

Annons

Under fredagen släppte besöksnäringens branschorganisation Visita en ny rapport där de larmar om svårigheter för restauranger och hotell att växla upp på grund av brist på kompetens.

Läs vidare med Digital!

8 kri veckan i 8 veckor

Läs dina lokala nyheter för 8 kr/vecka i 8 veckor - du betalar 32 kr/månad. Därefter tillsvidare 129 kr/månad.

Det här ingår i Digitalpaketet

  • Alla lokala nyheter på vår sajt och nyhetsapp.
  • Läsarshoppen med mängder av erbjudanden – spara tusenlappar!
  • Ingen bindningstid - säg upp när du vill.
Vi är en del av Bonnier News (559080-0917)
Betalningar hanteras av Klarna

Nästa artikel under annonsen

Hej! Vi använder cookies.
Vi gör det för att förbättra funktionaliteten på sajten, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att allt fungerar som det ska.
Vår policy