Annons

Annons

Annons

Andersberg

Partykungens Squid game-hysteri inför halloween – galet tryck på vaktkostymer

Den koreanska Netflix-serien Squid game är utan tvekan årets stora halloween-trend. Det märker inte minst näthandlaren Partykungen i Gävle som har flugit in produkter från Kina för att möta den galna efterfrågan.

Text

Joel Svensson på Partykungens lager i Ersbo industriområde. Fyrkanten som han har på sin hjälm, symboliserar de personer som är högst i hierarkin bland vakterna i serien. Under kommer trianglarna och lägst cirklarna. Bild: Privat.

Annons

Den sydkoreanska tv-serien Squid game hade premiär 18 september på svenska Netflix. 13 oktober hade serien nått 111 miljoner tittare globalt och var då officiellt strömningsaktörens största succé någonsin. Hajpen har även ynglat av sig på utklädningsbranschen där Partykungen i Gävle är en viktig spelare. Det läskiga temat där skuldsatta människor leker barnlekar med dödlig utgång i ett underhållningsspel passar som perfekt för den stundande halloween-högtiden, som inträffar på söndag 31 oktober, men vars firande också pågår nästa vecka.

0 kren månad

Läs vidare med Digital!

Läs för 0 kr i en månad – därefter tills vidare 149 kr/månad. Ingen bindningstid.

Visa vad som ingår i Digital

Det här ingår i Digitalpaketet

  • Alla nyheter på gd.se
  • Nyhetsappen med pushnotiser
  • Nyhetsbrev med senaste nytt

Annons

Annons

Nästa artikel under annonsen

Till toppen av sidan