Annons

Annons

Annons

Annons

Annons

Insändare
Tänk om det skickats ut kallelser i stället

Angående bokningstider för tredje covidsprutan. Kan något vara krångligare än att försöka boka tid 026-150300, jag tror inte det.

Detta är en insändare.Åsikterna är skribentens egna.

"Har ringt, men det finns inga tider att boka."

Bild: TT

Annons

Fick de två första sprutorna sent på grund av högt tryck på 150300, därför kan tredje sprutan tas först efter 28 november. Har ringt, men det finns inga tider att boka, uppmanas att gå in på 1177.se gavleborg. I avsaknad av bank-id eller e-legitimation så är man hänvisad till 150300, efter olika knapptryckningar så avslutas det med att det inte finns bokningsbara tider.

Annons

Jag har besökt Strömsbro hälsocentral för att försöka boka tid för tredje covidsprutan, men blev upplyst om att så går det inte till. Kan bara konstatera "att det ska fan bli gammal". Allt blir så krånligt. Numera är man uträknad om man bara har stationär telefon.

Tänk så mycket enklare det hade varit om varje hälsocentral skickat ut kallelse till alla mellan 65 år och uppåt med tid och datum för tredje covidsprutan.

U-B Friberg

Nästa artikel under annonsen

Hej! Vi använder cookies.
Vi gör det för att förbättra funktionaliteten på sajten, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att allt fungerar som det ska.
Vår policy