Annons

Annons

Annons

Annons

Insändare
Vår ambition är att kunna serva våra kunder inom rimlig tid

Svar till ”En vanlig medelsvensson”

Detta är en insändare.Åsikterna är skribentens egna.

"Vi som bank har också skyldighet att löpande följa upp att informationen vi har är aktuell."

Bild: Arkivbild

Annons

Tack för dina synpunkter, vi sätter värde på att höra våra kunders åsikter, det hjälper oss att bli bättre. Ett föreningsärende är komplext även om föreningen är liten. Både stadgar, protokoll och eventuella fullmakter ska tas in och kontrolleras så att de stämmer överens och är formellt rätt. Vi måste också säkerställa att registrering hos Skatteverket är klar.

Annons

Vår ambition är så klart att kunna serva våra kunder inom rimlig tid. Samtidigt är det viktigt att det blir rätt, därför har vi en central process för alla föreningsansökningar. Vad gäller de frågor vi ställer så säger lagen om penningtvätt att banker och andra finansiella bolag måste säkerställa att vi har god kunskap om kunders ekonomi och affärsrelationen med kunden. Vi som bank har också skyldighet att löpande följa upp att informationen vi har är aktuell.

Därför ställer vi frågor när du besöker ett bankkontor, per brev eller i internetbanken och appen.

Camilla Berglund

chef Swedbank Gävleborg/Dalarna

Annons

Annons

Till toppen av sidan