Annons

Annons

Annons

Annons

Insändare
Se över distributionen av papperstidningen

De som har valt papperstidningar måste få det säkert precis som den som har det datorvägen. Den 9/6 och 12/6 har min mamma på Söder i Gävle blivit utan papperstidning. Det är ett halvår kvar till prenumerationen går ut för henne.

Detta är en insändare.Åsikterna är skribentens egna.

GD:s chefredaktör Katarina Ekspong svarar på insändare.

Bild: TT

Annons

Då man ringer GD för att anmäla felet möts man av en robot som talar om att man har reklamerat sin egen tidning och att det ska justeras på din tidningsprenumeration. Roboten tror att det är min tidning det gäller. Jag har också pratat med en på redaktionen som verkar litet frågande till hur reklamationen går till då man själv eller en bekant inte har fått sin tidning. Kan ni på GD tänka er att gräva i det så vi prenumeranter vet.

Annons

Annons

Jag hoppas på ett klarläggande svar samt en justering för de som har papperstidning och som blivit utan.

Dotter

Svar direkt:

Du frågar hur man som anhörig kan anmäla utebliven tidning till sin mamma. Så här gör man: ange prenumerantens kundnummer i självreklamationen på nätet på gd.se. Alternativt kan man under vardagar ringa till kundservice och tala med en medarbetare. Man behöver då ange personnummer på den prenumerant man ringer för. Då kan kundservice hjälpa till att reklamera tidningen. 

Jag beklagar att papperstidningen uteblev för samtliga prenumeranter söndagen den 12 juni. Orsaken var en trafikolycka med lastbilen som transporterar alla tidningar från tryckeriet. På måndagen delades tidningarna ut i efterhand i de flesta hushåll och på söndagen öppnade vi E-tidningen för alla våra läsare, ingen inloggning krävdes. Vad gäller den 9 juni måste orsaken till att din mamma inte fick någon tidning vara ett misstag, som jag inte kunnat lokalisera orsaken till. 

Katarina Ekspong

chefredaktör Gefle Dagblad

Annons

Annons

Till toppen av sidan