Annons

Annons

Annons

Annons

Insändare
Bankernas allt snålare service

När jag besökte Nordea häromdagen – för att lösa ett ärende som inte går att hantera på nätet – möttes jag av en papperslapp på entrédörren: kundtjänsten stängd! Den har flyttat 20 km bort till Sandviken, det vill säga skulle kräva 40 km resa. Dessutom måste besöket ske mellan 10-13, annars är det stängt även där.

Detta är en insändare.Åsikterna är skribentens egna.

"Det är sorgligt att se bankernas allt snålare service..."

Bild: Privat

Annons

Det är sorgligt att se bankernas allt snålare service – samtidigt som deras vinstmarginaler fortfarande ligger på historiskt höga nivåer.

Banker har en central samhällsfunktion, därför måste man tydligen lagfästa en minimal servicenivå. För annars kommer nästa gång beskedet att man flyttat kundtjänst till Stockholm och minskat öppettiderna till något som understiger restiden?

Besviken kund

Annons

Annons

Till toppen av sidan