Frågor till Attendo:
Hur kan ni skicka en helt ny hjälp utan namnbricka en morgon till en kund som både hör och ser dåligt? Både han och jag var lite konfunderade, han mest men, han gjorde ett bra jobb.
Tvätt varannan vecka, hur kan då 20 minuter räcka?
Jag märker att personalen mår mycket dåligt, vad gör ni åt den psykosociala arbetsmiljön?
Annons
Omsättningen på planerare är stor, vad gör ni?
Annons
I mars 2022 läste jag en artikel om personal som inte kunde komma in till sina lokaler utan fick stå ute och frysa. Har de fått någon kompensation, uppmuntran för detta?
Kommunen låter sina anställda med dålig svenska gå på SFI på betald arbetstid. Hur gör ni?
Väntar på snabbt svar
Svar direkt: Vi är måna om att medarbetarna ska trivas i sin arbetsvardag
Vår bild är att medarbetarna hos oss gör precis som skribenten skriver ett bra jobb samtidigt som det är tråkigt att höra att det finns en bild av att medarbetarna mår dåligt.
Vi är måna om att medarbetarna ska trivas i sin arbetsvardag och arbetar dagligen med medarbetartrivsel på olika sätt.
Vi har tusentals kunder som vi varje dag hjälper med service och omsorg och önskar också alltid ha en direkt dialog med de personer som har frågor eller funderingar om vår verksamhet sin service och omsorg, så att vi kan mötas och tillsammans hitta fungerande lösningar.
Med vänlig hälsning
Jennie Staaf
Lena Norlin
verksamhetschefer Attendo Hemtjänst Gävle