Annons

Annons

Annons

Insändare
Vad gör ni åt det, Attendo?

Text

Detta är en insändare.Åsikterna är skribentens egna.

Skribenten funderar över Attendo och får svar direkt.

Bild: Jonas Ekströmer/TT

Annons

Frågor till Attendo:

Hur kan ni skicka en helt ny hjälp utan namnbricka en morgon till en kund som både hör och ser dåligt? Både han och jag var lite konfunderade, han mest men, han gjorde ett bra jobb.

Tvätt varannan vecka, hur kan då 20 minuter räcka?

Jag märker att personalen mår mycket dåligt, vad gör ni åt den psykosociala arbetsmiljön?

Annons

Omsättningen på planerare är stor, vad gör ni?

Annons

I mars 2022 läste jag en artikel om personal som inte kunde komma in till sina lokaler utan fick stå ute och frysa. Har de fått någon kompensation, uppmuntran för detta?

Kommunen låter sina anställda med dålig svenska gå på SFI på betald arbetstid. Hur gör ni?

Väntar på snabbt svar

Svar direkt: Vi är måna om att medarbetarna ska trivas i sin arbetsvardag

Vår bild är att medarbetarna hos oss gör precis som skribenten skriver ett bra jobb samtidigt som det är tråkigt att höra att det finns en bild av att medarbetarna mår dåligt.

Vi är måna om att medarbetarna ska trivas i sin arbetsvardag och arbetar dagligen med medarbetartrivsel på olika sätt.

Vi har tusentals kunder som vi varje dag hjälper med service och omsorg och önskar också alltid ha en direkt dialog med de personer som har frågor eller funderingar om vår verksamhet sin service och omsorg, så att vi kan mötas och tillsammans hitta fungerande lösningar.

Med vänlig hälsning

Jennie Staaf

Lena Norlin

verksamhetschefer Attendo Hemtjänst Gävle

Annons

Annons

Nästa artikel under annonsen

Till toppen av sidan