Fick lov att byta hälsocentral då den jag under lång tid besökt inte har några läkare att lista sig hos. Valde då Capio hälsocentral som håller till i samma område och fick lista mig hos en läkare där. Vid första läkarkontakten behövde förstås en hel del prover tas.

"Sen tidigare har jag kunnat söka på 1177 för att se provresultaten..."
Bild: TT
Annons
Annons
Sen tidigare har jag kunnat söka på 1177 för att se provresultaten och jämföra med tidigare provresultat. Men det fanns inte någon möjlighet till detta nu. Istället ringde läkaren hem och berättade om provresultaten och sedan har jag också fått en faktura på 100 kr för detta samtal.
Varför? Är det för att den hälsocentral jag valde är privatägd? Borde inte samma gälla för alla patienter inom regionen? Blev oerhört besviken då jag tycker att det fungerat jättebra tidigare då jag kunnat söka provsvar på 1177 och även jämfört resultaten med prover som tagits tidigare. En klar försämring för mig och orättvist.
Solan