Annons
Vidare till gd.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Din Elon har öppet som vanligt - i ovanliga tider: "Vi försöker hela tiden hitta nya sätt att hjälpa våra kunder - även de som är i riskgrupp"

Det är tryggt att handla i Din Elon-butik också i dessa tider.
– Personalen har långtgående mandat att fatta egna beslut som gagnar kunden. De kör hem varor, har extraöppet för riskgrupper och har utvidgat kontakterna via telefon, e-post, Facebook och Messenger, säger Daniel Erlandsson vd.

Resultatet har inte låtit vänta på sig. Omsättningen i butikerna har inte sjunkit. Tvärtom. Daniel noterar en liten ökning de senaste månaderna.

– Det beror helt på tjejerna och killarna i butikerna. De har varit helt fantastiska och ingenting har de fått gratis. Det har jobbat enormt och ställt upp både för kunderna och för varandra.

Vi anpassar oss och hittar nya lösningar när det behövs

Skyddsreglerna är stränga inom Din Elon butik. Inga som helst sjukdomssymptom tolereras hos medarbetarna som jobbar. Har man symptom är man hemma.

– Det gör att du som kund kan vara 100 % säker: Våra killar och tjejer i butikerna har inga sjukdomssymptom. Vi fäller hellre än vi friar i det här fallet och även om det är pollenallergi stannar vederbörande hemma med lön, säger Daniel.

– Det är frustrerande för många eftersom vi går kort på bemanning. Men vi gör det för att butiksmiljön ska vara trygg för alla.

De stränga reglerna omfattar självklart också Din Elons kunder.

– Vi tar inte emot kunder som visar sjukdomssymptom. Vi utsätter inte våra medarbetare eller kunder för risk. Kunder som har sjukdomssymptom ber vi vänligt lämna lokalen samtidigt som vi gärna följer upp affären via telefon och hemleverans istället. Det har vi ännu inte behövt göra men alla medarbetare har mandat att vidta sådana åtgärder.

Butikerna arbetar också aktivt enligt uppdaterade städrutiner.

– Kundområdet och kortterminalen städar vi med sprit flera gånger per dag och kundtoaletterna desinficeras dagligen vid ett par tillfällen. Vi tillhandahåller också handsprit till alla kunder.

Daniel uppskattar kundernas eget ansvarstagande och upplever inga problem med att hålla avstånd i Din Elon-butikerna.

– Vi har så rymliga lokaler och någon trängsel blir det aldrig. Och så ligger butikerna inte i köpcenterområden. Istället är det lätt att besöka oss och parkera utanför.

Det är alltså mycket tryggt att handla på Din Elon och Daniel och hans personal tänker förbli en vinnare genom att fortsätta hitta nya lösningar.

– Tjejerna och killarna i Din Elon butik är så flexibla. De löser allt eftersom och kan fatta snabba beslut. Händer det nya saker så anpassar vi oss alla omgående.

Daniel igen:

– Det ligger helt i linje med den företagskultur vi har. Alla medarbetare har ett lösningsfokus som kommer ur eget ansvarstagande. Här bryr vi oss, här hjälper vi varandra och kunderna och här har alla möjlighet att pröva nya lösningar. 65 hjärnor som samarbetar är svårslaget.

Här finns Din Elon butik

För att ta kontakt, få mer information kring initiativen under dessa ovanliga tider eller för att bara få en glimt av vardagen i butiken följ gärna din lokala butik på facebook.

Din Elon i Söderhamn - Facebooksida

Din Elon i Sala - Facebooksida

Din Elon i Rättvik - Facebooksida

Din Elon i Mora - Facebooksida

Din Elon i Ludvika - Facebooksida

Din Elon i Hedemora - Facebooksida

Din Elon i Falun - Facebooksida

Din Elon i Fagersta - Facebooksida

Din Elon i Borlänge - Facebooksida

Din Elon i Bollnäs - Facebooksida

Din Elon i Valbo - Facebooksida

Din Elon i Avesta - Facebooksida

Ovan artikel är framtagen av Brand Studio Mittmedia och Din Elon butik och är ej en artikel av nyhetsredaktionen.