Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Felaktiga uppgifter i kontraktet

/

Kontraktet med Göta Energi innehöll flera felaktiga uppgifter och var ifyllt av någon annan.
– Det här papperet har jag inte sett. Men det är min underskrift, säger Berit Skoglund.

Annons

I går berättade GD om Berit och Göran Skoglund som blivit kunder hos Göta Energi mot sin vilja. Berit Skoglund hade blivit stoppad av två försäljare på Stortorget som ville skicka henne ett erbjudande. I måndags begärde paret att få se det ”kontrakt” som Göta Energi påstod sig ha med dem. I går kom det med posten.

Underst syns Berit Skoglunds underskrift. Allt annat är skrivet med helt annan handstil. Och hon hävdar bestämt att hon inte sett detta papper tidigare.

På avtalet är rutan ”jag bor i villa” ikryssad. Berit och Göran Skoglund bor i lägenhet. Dessutom är adressen fel.

– Jag är vid mina sinnens fulla bruk och vet var jag bor, konstaterar Berit Skoglund.

Vilket skulle bevisa att det inte är hon som fyllt i avtalet. Det har i stället säljare 302 gjort. Det är all information som finns. Även den uppgiften ser för övrigt ut att ha ändrats i efterhand. Trean kan mycket väl ha varit en sexa.

– Säljaren har gjort ett bedrövligt jobb. Vi har delvis avbrutit samarbetet med det här bolaget. Det är några fall där det har klickat, och vi vill bara ha kunder som vill vara hos oss, säger Magnus Bramer, marknadschef på Göta Energi.

– Vi är måna om att ha nöjda kunder och det här är väldigt tråkigt. Jag ska naturligtvis ringa till Berit och Göran Skoglund och höra om vi kan göra något för dem, säger han.

Mer läsning

Annons