Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Slarv av Elgiganten vid tv-reparation

När Kerstin Lagerqvist fick tillbaka sin tv från Elgigantens verkstad var kartongen blöt och fjärrkontrollen saknades.
Trots upprepade samtal till företaget ringde ingen tillbaka, och ingen fjärrkontroll syntes till.

Annons

I början av januari går Kerstin Lagerqvists drygt halvårsgamla platt-tv sönder. Den hämtas av Elgiganten den 9 januari.

Sedan hör hon ingenting från företaget. Den 22:a ringer hon kundcenter och får beskedet att tv:n redan är tillbaka i Valbo. Men det visar sig att kartongen är skadad och blöt. Och fjärrkontrollen saknas. Dock fungerar tv:n som den ska.

Två veckors ringande tar vid. Inte en enda gång återkommer någon från Elgiganten till Kerstin Lagerqvist. Inte förrän i går, samma dag som GD kontaktar Elgigantens presstjänst och frågar hur ärendet skötts.

– Det är väldigt olyckligt. Men jag kan ge besked om att kunden kommer att få en fjärrkontroll skickad hem till sig på onsdag i nästa vecka, säger Niklas Lundgren, tillförordnad butikschef i Valbo.

Han konstaterar att reparationen skötts snabbt, på endast elva dagar, och att butiken väntade med att lämna ut tv:n eftersom man först ville kolla att den fungerade eftersom kartongen var skadad. Men att fjärr- kontrollen tappats bort finns det ingen ursäkt för.

– Nej, det är väldigt tråkigt. Det är bara att beklaga, säger han.

Mer läsning

Annons