Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Sämst på service

GÄVLE Försäkringskassan hamnar i botten när länets småföretagare betygsätter myndigheterna.
- Vi får arbeta på att bli duktigare på att ge bättre service, konstaterar Jörgen Ekdahl, informationschef på Försäkringskassan i Gävle.

Annons
I undersökningen har 180 småföretag i Gävleborg betygsatt olika myndigheter som de kommit i kontakt med. De har svarat på frågor om bemötande och service och efter en sammanställning har Skattemyndigheten korats som "vinnare".
- Där får företagarna mycket bra och kompetenta svar när de väl når rätt person, säger Thomas Wanke, regionchef för organisationen Företagarna.
Syftet med undersökningen är enligt honom att visa myndigheterna behovet av förändrade attityder.
- Vi försöker lyfta fram riktiga händelser där företagare blivit dåligt behandlade, säger han.
Försäkringskassan hamnade, precis som i fjolårets undersökning, i botten. Då hölls ett möte mellan Försäkringskassan och Företagarna där resultatet diskuterades.
- Vi erbjöd att vi skulle ha fler möten tillsammans men fick svaret att något sådant behov inte fanns, säger Jörgen Ekdahl.
Enligt honom ger Försäkringskassans egen kundenkät en mer positiv bild av servicen, men han vill inte förringa Företagarnas ranking.
- Vi tar till oss alla klagomål, säger han.

Anna Höglund
026-15 96 31
anna.hoglund@gd.se

Mer läsning

Annons