Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Anmält 142 gånger - nu etableras det i Gävle

Företaget Svensk Fondservice kommer nu till Gävle för att expandera. Samtidigt finns över 140 anmälningar mot företaget registrerade hos Konsumentverket och en utredning pågår.

Annons

Många svenskar tackar varje dag ja till Svensk Fondservices erbjudanden. Företaget ringer upp privatpersoner och erbjuder bland annat förvaltning av PPM-fonder.

Nu ska företaget expandera och kommer därför att etablera sig på Nygatan 25 i Gävle.

Samtidigt finns 142 anmälningar mot Svensk Fondservice registrerade hos Konsumentverket. De som anmält menar bland annat att de fått hem fakturor i brevlådan trots att de aldrig ingått något avtal, andra säger att företaget automatiskt förlängt avtal utan medgivande från kunden och tillräcklig information om ångerrätt ska inte ha getts. Flera utredningar har startats och en utredning pågår just nu.

Konsumentverket upplyser dock om att antal anmälningar blivit färre sedan mars i år.

David Persson, försäljningschef på Svensk Fondservice, säger att man tar alla anmälningar på allvar.

– Vi spelar av kvalitetsskäl in alla samtal från början till slut. Är vi av uppfattningen att det är ett avtal, men kunden missförstått på något sätt är det bara att de hör av sig till oss så rätar vi ut frågetecknen och – om de vill – tar bort eventuella fakturor, säger han.

Mer läsning

Annons