Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Ann Florén, 39 år, receptionschef

/

Uppgiften är att vara hotellets ansikte utåt. In- och utcheckning, bokningar eller frågor, allt kommer att gå genom receptionen där Ann Florén basar. Själv beskriver hon sin arbetsplats som hela hotellets nav.

Annons

Vad gör du om en månad?

– Då står jag med många bollar i luften. Någon gäst som bokar, checkar in eller beställer väckning samtidigt som konferensgäster ska gå till lunchen.

Det låter stressigt?

– Det beror på vad man gör det till. Jag väljer att se det som att ha mycket att göra, inte att jag är stressad. Det är värre om det är tyst och tomt om en månad, då blir jag orolig.

Vad vill du att hotellet ska vara?

– Det ska var vara det självklara valet för alla gäster som besöker Gävle. Min ambition är att vara med och skapa ett sammansvetsat gäng som kan utveckla hotellet men också sätta Gävle på kartan.

Finns det något speciellt med Grand, tycker du?

– Hotellet återuppväcks, när man går in här finns hotellandan kvar. Traditionen, kvaliteten och flärden finns i huset. Nu är det nytt och fräsch härinne men känslan är bevarad. Sen finns hela historien om hur de försökte riva det på 60-talet men hur protester räddade huset.

Mer läsning

Annons