Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Lång väntan på mat

/

Dåligt väder innebär ett högre besökstryck på ställen som erbjuder inomhusaktiviteter. I går hördes besvikna röster på kaféet på Leklandet Delfinen då hungriga gäster fick vänta länge på maten de beställt.

Annons

Mattias och Maria Nygren har åkt till Leklandet Delfinen med barnen Bastian, 1 år, och Clara, 3 år, och har precis ätit upp sina hamburgertallrikar. De fick vänta i nästan en timme på att få sin mat, och när den väl kom var den kall.

– Det här är ett jättebra ställe, men glädjen försvinner lite när man måste vänta så länge på mat och ungarna var helt knäckta, säger Mattias och fortsätter:

– Det finns inget ont i de anställda, men de verkar inte ha tillräckligt mycket erfarenhet.

Ägaren till Leklandet Delfinen, Ali Gure, beklagar att folk fått vänta länge på maten och menar att det beror på att det i dag är många besökare och två personer för lite i personalen. På leklandet jobbar två heltidsanställda och resten är timvikarier.

– Det är jättesvårt att planera hur många som behövs. Vissa dagar är det väldigt många besökare här, andra dagar är vi bara två som jobbar men har det ändå väldigt lugnt.

I går jobbade fem personer i kaféet. Enligt Ali Gure är många av dem som jobbar nya och bara två som arbetade under måndagen är rutinerade.

– Vi lovar att förbättra oss på alla möjliga sätt i framtiden, och vi ska utbilda så många som möjligt så att det blir bättre, säger Ali Gure.

Trots att Mattias Nygren var missnöjd med den långa väntan på maten var både han och ägaren Ali Gure på bra humör när de väl möttes.

Mer läsning

Annons