Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

NRJ ersätter Rockklassiker

/

Johan Palmblad, regionschef inom SBS Media Group

Annons

– Målsättningen är att öka det kommersiella radiolyssnandet. I vår största publikundersökning som gjorts inom vårt mediaområde – i storstäderna och på åtta orter till – framkommer att efterfrågan på att vi ska spela hits för vuxna, i målgruppen 25-45 år, är mycket stor. Musik som baseras på moderna och populära artister som exempelvis Kate Perry, Swedish House Mafia, Coldplay och Rihanna.

Har Rockklassiker blivit en flopp?

– Nej, inte alls. Det finns ingen kritik mot den kanalen men med NRJ breddar vi oss på ett betydande sätt med detta välkända format.. Det blir som en blandning av dagens NRJ och Radio Rix.

NRJ ska väl inte konkurrera ut er andra kanal, Mix Megapol?

– Inte alls, Mix Megapol är störst och ska så förbli, men vi siktar på att NRJ blir den näst största radiostationen. Tidigare har den funnits bara i Stockholm, Göteborg och Malmö, men nu får vi möjligheten att expandera över 22 regioner och övergången sker klockan 24 på kommande nyårsafton.

NRJ kommer att bemannas med välkända programledare och ha en mognare ton och profilering både inom musiken och programinnehållet med både nyheter och gäster i studion.

Blir det morgon-TV också?

– Ja den rutinerade trion Martin Björk, Jakob Öqvist och Izabella Fröberg som länge kört ”The Voice” kommer nu att ha ett Kanal 5-program som ska heta ”Vakna med NRJ”.

Lycka till då med förändringen!

– Tack!

Mer läsning

Annons