Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

”Pinsamt, Gavlegårdarna”

/

Gårdagens artikel om Britta Wermaeus som duschat i kallvatten hela hösten har fått flera GD-läsare att reagera.

Annons

”Min bror fick av Gavlegårdarna konstaterat i augusti 2007 att badrummet är fuktskadat och behöver renoveras.. Än har inget gjorts åt saken.. Toaletten står även och läcker...”

”Ring Gavlegårdarna och säg att elementen går för fullt och att ni måste vädra fast det är vinter. Ändå är det 26 grader varmt i lägenheten.
Då kostar det pengar för dem och då kommer de nog ganska omgående.
Sen får ni väl kanske köra med att de måste hört fel eller att ni sagt fel?
Det är varmvatten ni måste ha.”

”Har ni inte förstått? Det beror på vilket OMRÅDE du bor i. Där det är lugnt och städat är servicenivån hög, i mer ”oroliga” kvarter läggs inte så mycket krut på hyresgästerna. Där går pengarna i stället till reparationer för att nån förstört eller klottrat. Flytta säger jag, inte särskilt rättvist, men går det att ändra på?”

”Jag bor i samma hus och tycker att det är väldigt dålig stil av Gavlegårdarna, har samma bekymmer med varmvattnet. Är man sen med hyran så går det väldigt fort för gavlegårdarna att vilja åtgärda saker och ting...kanske bor vi i ”fel område”.”

”Det Gavlegårdarna jag känner och hyr av kan inte som det verkar vara samma företag. Jag skall inte gå in och analysera vad det beror på, men har jag gjort en felanmälan via hemsidan så har vaktmästarn stått utanför dörren senast dagen efter, och har det fattats nåt har han dykt upp under dagen, glad, trevlig och serviceinriktad. Kontakterna med förvaltaren ligger på samma plan, personlig och vänlig i sin framtoning.
Kan inte med bästa vilja hitta nåt att klaga på. Vill gärna rekommendera Gavlegårdarna som hyresvärd.”

”Bor i samma hus jag också och har haft problem med varmvattnet nu i cirka 2-3 månader, ibland finns det ibland inte. Har ringt flera gånger till Gavlegårdarna men får inga konkreta svar alls. Sen efter nån dag så finns det varmvatten sen nån dag senare så är det borta. Det kommer folk från Gavlegårdarna i dag och ska kolla min tvättmaskin för andra gången (har redan vart och bekräftat att den är rätt kopplad)."

Mer läsning

Annons