Annons
Vidare till gd.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Insändare: Det beror på att Ingvar Kamprad inte längre finns kvar

Visst har bemötandet blivit sämre på Ikeas kundtjänst, det finns ju flera vittnesmål om det och jag har egen erfarenhet av det.

Annat var det förr! En gång i tiden fick vi byta köksluckor, trots att den tidigare husägaren inte hade sparat kvittot. Just det år som lackeringen av köksluckorna hade misslyckats och det informerade kundtjänst om. Så vi fick nya luckor. Vi fick till och med tillbaka pengarna för de nya luckor vi redan köpt!

Är det någon som undrar vad som hänt med Ikea? Enkelt, det finns ju ingen Ingvar Kamprad längre, ingen som tänker på kunderna – annat än att få ut så mycket kosing som möjligt! Kamprads inställning har förmodligen ersatts av räknenissar och de förstår inte PR, det vill säga hur man gör sig kompis med sina kunder.

En välskött reklamation gör kunden helnöjd och blir därmed en fantastisk reklam! Missnöjda kunder letar efter andra alternativ än Ikea.

Ingvar har lämnat byggnaden, tyvärr

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare