Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Insändare: Frågorna på Apoteket Hjärtat var jättejobbiga för mig

Annons

Var nyligen på Apoteket Hjärtat för att hämta ut läkemedel för ångest och depression. Har ätit samma läkemedel i två år och hämtat ut samma styrka på tabletterna tidigare. Det är ingenting jag är stolt över och dumt nog skäms jag över att äta de här tabletterna.

Den unga kvinnan bakom disken började fråga mig om jag trappat upp som jag ska med mera. Då det var flera kunder både bakom och vid sidan av mig upplevde jag situationen som jättejobbig och försökte snällt säga att allt går bra och jag har talat med läkaren om allt.

Hon höjer så rösten och fortsätter fråga samt säga ljudligt vilket läkemedel jag äter.

För mig var det här jättejobbigt och har redan nu ångest inför nästa gång jag måste gå till apoteket. Kan man inte vara lite diskret på apoteket? De flesta är säkert det men ni som inte är det, snälla tänk på att vi som kommer till er äter medicin av en anledning.

Kund som efterfrågar hänsyn på apoteket

Svar direkt: Vi beklagar verkligen att du upplevde ditt besök som du beskriver det

När vi människor möter svårigheter i livet, exempelvis när vi har behov av medicinering, är det viktigt att bemötas med förståelse och respekt. Att ni kunder känner er välkomna och väl behandlade på våra apotek är därför en av våra absolut viktigaste uppgifter.

Därför beklagar vi verkligen att ditt besök upplevdes på det sätt som du beskriver. Vi har en hög ambition i våra kundmöten, och vill att du som kund hos oss ska känna vår omtanke och vår lyhördhet där vi respekterar din integritet.

Vi beklagar att din upplevelse av ditt senaste besök inte blev positiv, men vi uppskattar mycket att du ville dela med dig av din berättelse. Det gör att vi, och alla andra apotek, kan bli bättre.

Vill du berätta mer om din upplevelse får du väldigt gärna ringa eller besöka ditt apotek för att där kunna prata med våra medarbetare och förklara hur du upplevde situationen.

Att lyssna på dig och alla andra kunder är det viktigaste vi kan göra för att kunna hjälpa er ännu bättre.

Monika Magnusson

försäljningschef norra Sverige för Apotek Hjärtat

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare
Annons