Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Insändare: GD verkar vara Brynäs marknadsavdelning

Annons

Trots att jag nästan är hockeynörd tycker jag som väldigt många jag pratar med att GD -sporten går alldeles för långt när man i tid och otid beskriver kommande säsong för Brynäs IF:s herrar.

Det handlar inte på något sätt att vara realister utan att Brynäs IF ska "hissas" i alla lägen. GD verkar vara Brynäs IF:s marknadsavdelning.

Det började med att man värvade Västeråsspelarna som ju kommer att göra succé! Vilka fantastiska spelare och den där Zetterbergspojken är ju son till VIK:s sportchef. Kan väl bara bli en storspelare av honom?

Alexander Nilsson-Lindelöf är ju dessutom bror till Viktor Nilsson-Lindelöf och även han verkar bli en storspelare. Det verkar räcka mer än väl med en eller någon säsong i hockeyallsvenskan för att vara fullgoda kommande stjärnor i Brynäs IF.

Det som möjligen kommer att bidra till att årets säsong blir bättre än den senaste är väl att Anton Rödin och Greg Scott kommer in samt att Rödin får vara skadefri.

När man sedan läser intervjun med Matthias Månsson då förstår man vilka otroliga ledare man fått i Brynäs IF.

Och högste chefen Andreas Dackell som blir kallad sportdirektör varje dag i GD! Stackarn, som ser mest besvärad ut när han får den titeln i TV-sändningar. Men det verkar vara viktigt för GD-sporten.

Brynässupporter

Svar direkt: Vi ska kritiskt granska och beskriva det vi ser och hör

Vår ambition är givetvis inte att vara någon hejarklack åt Brynäs eller nåt annat lag vi bevakar. Vi ska kritiskt granska – och beskriva vad vi ser och hör.

Nu är det så att Brynäs gjort ett par riktigt intressanta värvningar inför kommande säsong, både spets men även lovande från bland annat Västerås. Det har vi beskrivit.

Att du upplever att vi gått för långt i den beskrivningen tar vi till oss. Vi vill inte uppfattas som en "marknadsavdelning" åt nåt hockeylag.

Anders Ingvarsson

chefredaktör GD

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare