Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Insändare: Snälla Åhléns, ta bort mig från registret nu

Annons

På den tiden då Åhléns använde sig av svensk valuta i form av sedlar och mynt, blev jag medlem i Åhléns kundklubb. Nu har jag bett att få slippa medlemskapet och erbjudanden från Åhléns i min mobiltelefon. Jag har slutat handla på Åhléns i Gävle och vill följaktligen inte ha deras erbjudande.

Vi upprepade tillfällen (vid varje utskick från Åhléns till min mobil) har jag följt anvisningarna för att slippa fler utskick, men ack det bryr sig inte Åhléns om, senast den 11/1. Det är fullständigt respektlöst mot mig som person.

Provade att ringa till kundtjänst, som hade cirka 30 samtal i kö, dessutom gick kön långsamt så jag tröttnade efter cirka 30 minuter.

Tydligen tycker Åhléns att jag är en bra kund, men jag tycker (med ledning av ovanstående) inte att Åhléns är ett företag, som jag vill handla på. Snälla ta bort mig från registret nu!

Håkan

Svar direkt: Vi beklagar att kunden upplever att han inte fått igenom ändringen via vår OPT-outfunktion för att slippa fler utskick och att vi vid tillfället han ringde hade en ovanligt lång kötid till vår kundservice. Vi vill gärna hjälpa kunden men har svårt att kontrollera om han nu är avregistrerad då vi inte har hans fulla namn och kunduppgifter. Vi ber honom därför vänligen att återigen kontakta vår Kundservice på tel. 010-455 00 80 eller kundservice@ahlens.se, så lovar vi att åtgärda hans önskemål direkt.

Bästa hälsningar

Monica Hultgren

Åhléns

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare