Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Insändare: Utan kylskåp och inga besked från Gavlegårdarna

Annons

Felanmälde trasigt kylskåp till Gavlegårdarnas jour lördag 13 juli. Jouren kunde inte göra något åt saken så vi åker och köper kylväskor och kylklampar som håller kylan cirka fyra timmar vilket innebär att vi måste byta kylklampar var fjärde timme. Vi lånade även kyl av en vän.

Så kommer måndag och vi tror i vår enfald att nu får vi kylskåpet lagat men Icke. Ligger en lapp på köksbänken när vi kommer hem från 16.30 att kylen ej kunnat lagas utan att det troligen är garanti kvar.

I dag är det tisdag och fortfarande står vi utan kylskåp, har ej fått något svar från Gavlegårdarna om tillfälligt kylskåp eller vem som står för kostnaderna för inköp av kylväskor samt förstörda matvaror.Enligt hyresgästföreningen skall Hyresvärden i en hyresrätt se till att fungerande kylskåp finns vilket inte gjorts i detta fall.

Och trots upprepade försök att få tag i bovärd och förvaltare inom området gjorts har ingen återkoppling skett. Varken kundtjänst eller felanmälan kan ge oss svar på våra frågor.

Besviken och arg hyresgäst

Svar direkt: Under jourtid kan vi inte erbjuda kylskåp för lån

Det är naturligtvis viktigt att kommunikationen fungerar bra och att du får tydliga besked. Vi beklagar att inte detta har fungerat så som du önskat. Under jourtid har vi inte möjlighet att erbjuda kylskåp för lån. Däremot har vi som rutin att erbjuda lån av tillfälligt kylskåp under ordinarie arbetstid, om reparation av ordinarie skåp bedöms att inte kunna åtgärdas inom rimlig tid.

Kundcentrum försöker besvara så många frågor som möjligt, utifrån den information de har tillgång till. Saknar de information skickas ärendet med en bedömd prioritering till bovärd eller förvaltare. Utifrån prioriteringen ska sedan bovärd eller förvaltare söka kontakt med dig som hyresgäst.

Då det inte framgår vilken adress eller lägenhet detta gäller får du gärna kontakta mig för att reda ut vad som gått fel i det aktuella ärendet.

Niclas Lind

förvaltningschef AB Gavlegårdarna

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare