Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Insändare: Vad sysslar X-trafiks kundtjänst med?

Annons

Vad sysslar X-trafik och dess kundtjänst med? Inte sitt jobb i alla fall. Har skickat in ett ärende men bara en bråkdel av mina frågor besvaras.

Får veta att ersättningsbussar inte tar upp påstigande. Varför kommer det då tomma ersättningsbussar? Inget svar.

Varför bokar man tågbuss med 56 platser för fyra resande? Inget svar.

Varför betalas olika ersättningsbelopp ut för samma försening? Vi blir ju lika sen allihopa på tåget. Svaret var att det grundas på förklaringar.

Vad ger mest förseningsersättning; missad tandläkartid eller hämtning på förskola efter stängning? Inget svar.

Varför finns ingen info om ersättningsbuss på X-trafiks app? Inget svar.

Kan det vara så att ni tidigare satt in ersättningsbussar ni inte påannonserat vilket resulterat i att ingen åkt och ni då beslutat att inga ersättningsbussar behövs då ingen åker dem? Inget svar.

Varför finns inte rätt information på X-trafiks app? Inget svar.

Varför går inte tågen enligt aktuell tågtidtabell? Inget svar.

Varför informerar kundtjänst felaktigheter? Inget svar.

Är det rimligt att hänvisa sina kunder till ett tåg två timmar senare? Inget svar.

Varför besvaras inte alla frågor i ett ärende? Inget svar.

Jag förväntar mig inget svar här heller, men tycker att det bör komma ut vilket fult tillvägagångssätt ni har i er kommunikation med era kunder när ni själva väljer ut vilka frågor ni behagar besvara med rena felaktigheter. Goddag yxskaft.

Ockelbopendlare

Svar direkt: Jag beklagar att du upplever att du inte fått bra svar när du varit i kontakt med vår kundservice. Vi strävar alltid efter att ge våra kunder bra service och ett bra bemötande. Jag önskar att du tar kontakt med mig på via telefon 0771-9 10 10 9 så ska jag försöka hjälpa dig med dina funderingar.

Peter Stewing

enhetschef Kundservice X-trafik

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare