Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Ny marknadsföring för Carey

Annons

Den som köper Mariah Careys kommande album ”Memoirs of an imperfect angel” får mer än bara en skiva med popdivans låtar. Med på köpet följer en 34–sidig tidning tillägnad sångerskan, skriver Rolling Stone.

Tidningen produceras av modemagasinet Elle och innehåller, förutom annonser för till exempel Elizabeth Arden och Bahamas turistbyrå, artiklar som ”VIP–tillträde till hennes sexiga kärleksliv”.

Att låta biprodukter följa med skivorna är det senaste draget i skivbolagens marknadsföring. Enligt Antonio Reid på skivbolaget Island Def Jam är det ett bra sätt att öka inkomsterna när skivförsäljningen sjunker.

– Idén är väldigt enkel: vi säljer miljoner skivor, så man borde annonsera hos oss. TT Spektra