Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Är det så de jobbar på kommunen?

Annons

Jag ringde till Gävle kommun fredagen den 26/8 och blev väldigt illa bemött av den som satt i växeln.

Jag hade ringt och sökt två personer som jobbar på bokning av hallar, varav växeln hade gett mej fyra olika tider jag skulle ringa upp. Det gjorde jag, sista gången hade de gått hem.

När jag frågade varför tiderna sköts upp hela tiden blev tjejen i växeln väldigt otrevlig. ”Det kan inte jag göra något åt”, sa hon och kastade på luren.

Är det så de jobbar på kommunen?

Peter Söderlund

Svar direkt: Att arbeta i en växel/kundtjänst är ett arbete som kräver stor flexibilitet. För att ge god service krävs också att informationen fungerar internt mellan handläggaren och växel/kundtjänstpersonalen. Att framföra negativa besked är inte roligt, men skall dock alltid göras med gott bemötande. Tyvärr så fungerade det inte den här gången.

Vi beklagar det inträffade och tar upp detta internt. Vi tar kontakt med berörd kund omgående.

Ulla-Stina Hillin

Enhetschef, Gävle kommun

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons