Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Då låter det som om det är mitt fel

Jag känner mig besviken på gynmottagningen på Gävle Sjukhus. Jag fick vänta i 50 minuter efter utsatt tid.

Annons

Det var ingen som talade om för mig att jag inte behöver betala 150 kronor om man säger till efter besöket.

I efterhand fick jag veta att man inte behöver betala om man har väntat i över 30 minuter. Sen när jag ringer till er när jag har fått räkningen så låter det på er precis som det är mitt fel att jag inte visste och att jag inte sa till.

Ida

Svar direkt: Vi tycker att det är tråkigt att du har negativa upplevelser i bemötandet från oss, det är inte vår andemening. Att det blev en försening kan bero på flera omständigheter.

Det kan exempelvis bero på frånvaro av läkare eller oplanerade akuta patienter som är mycket dåliga och prioriteras när de kommer till vår gynekologiska mottagning.

Eftersom personalen som tar emot patienter inte vet hur länge patienten som är bokad till ett besök får vänta, ligger det i varje patients ansvar att säga till i efterhand innan han eller hon lämnar mottagningen. När patienter kommer in som ett jourbesök gäller dock inte tidsgränsen, vilket sjuksköterskorna är mycket noga med att informera om.

Om du har några frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att kontakta oss. Du når oss via landstingets växel: 026-15 40 00.

Med vänlig hälsning

Christel Brändström, vårdenhetschef, Avd 108A, Gynekologiska mottagningen

Ingegerd Lantz, verksamhetschef för Kvinnosjukvården i Landstinget Gävlebor

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons