Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Dåligt Nordea!

Annons

Jag, en tonårig tjej med etniskt utseende, var in på Nordea i går. Jag är kassör i ett politiskt ungdomsförbund och vi har våra konton hos Nordea. Mobilen hade laddat ur och jag behövde ladda den för att nå vår ordförande som också skulle komma.

Det finns massor med uttag på banken så självklart sätter jag i laddaren medan jag väntar på min tur (och på Nordea väntar man verkligen på sin tur). Då kommer två ur personalen kommer till mig och säger att man inte får ladda telefonen, den ena säger att det beror på det kan störa systemen på banken, den andra att man kan ju inte bara gå in på banken för att ladda telefonen.

Min fundering här är: Finns det en policy att man inte får ladda telefonen och vad är i så fall anledningen eller var detta enbart för att jag är en ung tjej med etniskt utseende?

Självklart kommer vi att byta bank eftersom man inte verkar vilja värna om sina kunder.

G. S.

Svar direkt: Nordea ska alltid ha alla kunders bästa för ögonen. Vi beklagar att du inte fick ladda din telefon, det borde inte ha varit några problem. Jag hoppas att du vill vara kvar som kund i vår bank, kontakta mig gärna.

Nina Lundback

Kontorschef Nordea Gävle

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons