Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

En tistel till...

Annons

GGIK Innebandy på grund av att en 14-årig spelare inte har fått sin övergång påskriven av någon ansvarig på GGIK-kansliet. Nu har det gått sex veckor sedan vi skickade övergångspappret. Vi har tagit kontakt med kansliet och grabbens mamma har varit där flera gånger, men varje gång nya bortförklaringar, till exempel ”pappret är borta”, ”fel ifyllt”, ”glömt bort det” och så vidare. Jag tycker att det är dåligt skött av GGIK. Men mest synd om grabben som inte får spela innebandy.

Besviken ledare

Svar direkt: Vi vet inte om det är nedan nämnda fall som denna insändare avser, men vi antar det och då är detta rena fakta: Att skicka fram en förälder med ett i princip blankt papper och ingen ny klubbadress är oseriöst vilket vi också påpekar när vi till slut har fått kännedom vilken den nya klubbadressen var. Den nya klubben hade således varken skrivit under övergången eller kontaktat Gävle GIK vilket är gängse praxis mellan föreningar. När sen den nya klubben efter påstötningar från GGIK skickar över en korrekt övergångsanmälan så tar det mindre än två timmar från att vi fått den till att de får tillbaka den inskannad, påskriven och klar.

Insändaren är alltså felaktig eftersom det inte är Gävle GIK som har försenat detta. Ansvaret ligger alltid hos den nya föreningen att ta kontakt med spelarens moderklubb, vilket man också gör i det här fallet men först efter påstötningar från oss. Sen beklagar vi att det dragit ut på tiden. Det är också ledsamt att skribenten inte kontaktade oss i första hand i stället för att kasta ur sig rena sakfel. Om insändaren vill ha fakta och kopior på mejlväxlingen mellan klubbarna i detta ärende så är han eller hon välkommen att kontakta oss.

Gävle GIK, telefon 026-12 30 73

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons