Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

En tistel till...

Onsdag 9 januari

Annons

Till Ikea i Valbo som på lageravdelningen lovar att det går att få hemkörning för 490 kronor av soffan från fyndavdelningen, men som sedan vid hemkörningsdisken säger att det absolut inte går att få hemkörning av den nu inhandlade och utforslade soffan. Man bör hålla vad man lovar.

Peter Johansson

(Svar direkt:)

Hej Peter

Det känns verkligen olyckligt. Vi har svårt att transportera varor från vår fyndavdelning på grund av en ökad skaderisk på opaketerade produkter.

Däremot har vi möjlighet att fråga vår transportör om de kan tänka sig, utan ansvar för skador, att ändå leverera ut varorna. Soffor tillhör den vara som de oftast har möjlighet att leverera.

Vi ber om ursäkt för att vi har varit otydliga i kommunikationen. Kontakta oss gärna direkt så att vi kan reda ut situationen med dig och vi kan se om vi kan bättra oss på något sätt. Vi ska naturligtvis informera våra medarbetare i varuhuset så att liknande trista informationskrockar inte ska hända igen. Tack för att du hjälper oss att bli bättre.

Vänlig hälsning

Christina Gränjefors

varuhuschef Ikea Gävle

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons