Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Ett märkligt missnöje

Annons

Det är ju märkligt att Konsumentverkets enkät visar på större missnöje med apoteken nu efter avregleringen. Man jämför med en enkät från 2008 när Apoteksbolaget hade monopol. Kan det möjligen vara så att man då trodde att det skulle vara dålig service på apoteket? Snorkigt bemötande, även då mediciner som saknades etcetera. Några exempel från tiden före avregleringen:

När vi hämtade ut medicin åt en äldre släkting upptäckte vi vid uppackning att påsen innehöll mediciner för ytterligare två personer! Tillbaka till apoteket för att lämna tillbaka det som vi inte skulle ha. ”Då får ni ställa er i kö!”

Kön var lång och då sa vi att vi inte brydde oss om att lämna tillbaka. Då gick det bra, men ingen ursäkt! Inte ett tack för att vi brydde oss att lämna tillbaka. Fallet anmäldes av distriktssköterskan men vi vet inte vad det blev av den anmälan.

Vid ett annat tillfälle byttes den föreskrivna medicinen till en receptfri. När vi protesterade så sa kvinnan ”Nu tar ni det här!”

Vi är jättenöjda efter reformen: Bättre öppettider, bättre service etcetera. Det apoteksföretag som slarvar med det tappar ju sina kunder!

Systembolaget fattade galoppen när diskussionerna började om att deras monopol också skulle kunna upphöra. I dag får man bra, kunnig och trevlig service på systemet.

Men det verkar som om den senaste enkäten blåses upp för att ge ett politiskt budskap! På TV sa man att ”svenska folket tycker” men det inkluderar inte oss!

Siv & Tobbe

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons