Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Ett mejl går fortast

Annons

Skatteverket beklagar om du inte kommit fram. Av vad du skriver i din insändare tyder på att du ringt skatteupplysningen och att vårt kösystem inte kunnat ta emot dig vid dessa tillfällen.

Det är många som ringer till skatteupplysningen. I normala fall hamnar man i en telefonkö med en väntetid på ett antal minuter. Om det kommer för många samtal kan vårt kösystem inte ta emot alla samtal. Då händer det som du tyvärr råkat ut för att ”alla handläggare är för närvarande upptagna, var vänlig försök senare”. Vi arbetar med att nedbringa kötiden i skatteupplysningen. Vissa tidpunkter då det är högtrafik eller då något intressant politiskt tagits upp i massmedia räcker emellertid systemet inte till fullt ut.

Ett alternativ, om du har tillgång till en dator, är att skriva ett mejl till oss. Du går då in på vår webbplats www.skatteverket.se. under rubriken ”Kontakta oss”. Där skriver du en fråga till oss. Du kommer då att inom något dygn att få ett skriftligt svar från oss.

Det tredje alternativet är att du går in på något av våra skattekontor/servicekontor och får svar på dina frågor.

Lars Östlund, Ulrika Åhrman, pressansvarig Skatteverket Mittregionen

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons