Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Fy såna köer till baren

Annons

Vi bevistade Göransson Arena och Tomas Ledin i lördags och Tomas levererade verkligen, men det gjorde inte Göransson Arena...

Vårt sällskap tänkte att vi skulle köpa oss något att dricka i baren, men köerna var ofantliga och då vi äntligen nådde baren, efter cirka 30 minuter i kö, så förstod man varför: Personalen var allt annat än serviceminded/intresserad/snabb i sin hantering av oss gäster och våra beställningar. Vilket resulterade i att vi endast tog oss till baren en gång i stället för flera (=förlorad merförsäljning för arenan.)

En annan sak som stack i ögonen var att de som hade VIP-pass tog med sig sina sina ölflaskor, vinglas, champagneglas (ej av plast) etcetera och satte sig bland oss övriga i sektionen. Då glasen var tömda gick de glatt in på VIP-avdelningen igen för att en stund senare komma ut tillbaka med påfyllda glas.

Vi andra, som orkat köa i de oändliga köerna, var minsann tvungna att dricka ur vårt plastglas innan vi lämnade barområdet.

Snälla ledning av Göransson Arena, om ett par månader så kommer Scorpions till arenan, och antagligen kommer det att vara än mer publik. Se då till att ha personal i barerna som är van och vill jobba i bar, samt se över ordningen på VIP!

Besviken

Svar direkt: Ledningen på Göransson Arena är fullt medveten om att barområdet på golvet hade mer att önska. Inget evenemang är det andra likt och det är en utmaning för oss att ge bästa möjliga service.

Med facit i hand så skulle vi ha byggt ett större barområde med en annan flödeslösning, detta gäller framför allt hanteringen av kön för beställning.

Du beskriver att personalen upplevs som allt annat än serviceminded. Detta är självklart inte bra. Jag vet att all personal som jobbat och kämpat med evenemanget gör sitt yttersta.

Om inte delar av personalen får bästa möjliga förutsättningar (läs underdimensionerat barområde) och detta går ut över servicen, är det mitt ansvar och det är jag som ska stå till svars för detta. Jag kan bara konstatera att vi borde ha gjort annorlunda samt att vi ska bättra oss till nästa stora evenemang.

Vad det gäller påståendet att VIP-gäster tar med sig glas från detta avgränsade område är något utanför min vetskap. Vi är väldigt noga med att följa de regler som alkohollagen ställer.

Jag kommer att träffa ansvarig serverings- och vaktpersonal gällande påståendet.

Om gästerna rör sig utanför detta område, så gäller samma regler som för övriga, all dryck ska lämnas inom det tillståndsgivande området. Allt annat är oacceptabelt.

Till sist så vill jag säga att vi löpande får feedback och synpunkter (positiva och negativa) på vår verksamhet. Vi lyssnar och är tacksamma eftersom det utgör ett bra verktyg som gör att vi kan utvecklas och bli bättre. Detta gäller även arbetet före, under och efter Ledinkonserten.Vänligen

Fredrik Granting

VD, Göransson Arena Sandviken

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons